Monday, September 18, 2006

Lhasa Apso dogs update




De geschiedenis van Lhasa Apso van EL Minja's begint in 1970, in die dagen fokte ik Afghaanse windhonden en ontmoette mijn toekomstige echtgenoot Frank bij het bezoeken van hondententoonstellingen in Europa. Op een van mijn reizen naar Engeland, zag ik de Lhasa Apso hond en was onmiddellijk verliefd geworden op dit hondenras. Aangezien ik Afghaanse windhonden bezat in die tijd wat ook een Oosters ras zag ik dat de adel van de Lhasa Apso overeenkomsten heeft met de Afghaanse Windhonden. Voor mij is de Lhasa Apso is een kleine Afghaanse windhond, en werkelijk zijn zij het ook. Ik geniet van de hond als Lhasa Apso ras, vooral de opwinding en het vermaak van het tentoonstellen van mijn Lhasa Apso 's. Maar het interessantste voor mij en mijn echtgenoot Frank is het fokken, de Lhasa Apso 's op zijn mooist en hoogste kwaliteit te fokken waarbij voor mij van groot belang is: het totaalbeeld van de Lhasa Apso, het prachtige typische hoofd, correcte bewegingen, gefundeerdheid in bouw en goede dichtheid en structuur van de vacht. Mijn echtgenoot houdt zeer veel van de puppies van onze Lhasa Apso 's en zij hebben hem ook zeer lief, omdat hij altijd met de puppies speelt. Ik kan u verzekeren dat de puppies hem heel goed kennen, zelfs wanneer zij zijn weggegaan naar hun nieuwe eigenaar. Als zij voor een bezoek terugkeren herinneren zij altijd mijn echtgenoot. Frank is een grote steun voor me, is hij een wetenschappelijk geneticus en goed opgeleid in veterinaire geneeskunde, wat mij heel veel helpt, hij is de medestichter van de Breedcouncil en recenter het medisch-centrum voor orthopedie genetica van de universiteit van Gent in Belgiƫ.

No comments: